چرا خودرو به شدت گران شد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1391
بازدید : 936
نویسنده : علیرضا

یکی از دلالان بازار خودرو از پشت پرده افزایش قیمت‌ها و نحوه تجارت خودرو در بازار آزاد می‌گوید.

به گزارش ایسنا، اگرچه در دو ماه گذشته روند قیمتی خودروهای پرتیراژ داخلی صعودی شده بود اما در حدود یک ماه اخیر رشد قیمت‌ها روندی شدید و غیر منتظره یافت.

در این شرایط دبیر انجمن خودروسازان، برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ارتباط دلالان و واسطه‌های بازار با برخی افراد در شرکتهای خودروساز خبر داده و نسبت به تاثیرات این موضوع بر رشد قیمت خودروها در بازار هشدار داده‌اند.

در این زمینه یکی از دلالان بازار خودرو درباره دلیل رشد شدید قیمت‌ خودروها در یک ماهه اخیر می‌گوید: واسطه‌ها و برخی افراد مرتبط با خودروسازان، به یک اندازه از افزایش قیمت خودرو سود برده و می‌برند بنابراین قیمت‌ها در بازار افزایش یافت. وی اظهار می‌کند: دلالان آشنا به بازار خودرو، با توقف عرضه محصولات از سوی خودروسازان متوجه شدند که افزایش قیمت شدیدی در راه است به همین دلیل نسبت به جمع‌آوری خودروهای عرضه شده اقدام و روزانه قیمت‌ها را افزایش دادند.

"سعید" در پاسخ به اینکه آیا مصرف‌کنندگان واقعی حاضر هستند ۱۹ میلیون تومان برای خرید خودرویی مانند پراید هزینه کنند؟ می‌گوید: خرید و فروش خودروها در بازار بیشتر بین دلالان و واسطه‌ها صورت می‌گیرد. به عنوان مثال یک نفر صد خودرو را خریداری کرده و آنرا به ۱۰ واسطه دیگر می‌فروشد. آن‌ها نیز به این ترتیب خودروها را بین خود دست به دست کرده و در این فرایند قیمت‌ها را بالا می‌برند.

وی درباره اینکه دلالان چگونه خودروها را از خودروسازان خریداری می‌کنند؟ اظهار می‌کند: به هر حال بعضی از دلالان به واسطه ارتباطاتی که دارند از زمان باز شدن سایت فروش خودروسازان مطلع شده و به سرعت خودروهای عرضه شده را جمع‌آوری می‌کنند. این دلال بازار خودرو با بیان اینکه در چند ماه اخیر برخی انبارها به پارکینگ خودروهای صفر کیلومتر تبدیل شده است، خاطرنشان می‌کند: واسطه‌ها از یک طرف از دست به دست کردن خودرو بین خود سود کرده و از سوی دیگر نیز برخی مصرف‌کنندگان که مجبور به خرید خودرو با هر قیمتی هستند، با خریدن یک خودرو با قیمت‌های فعلی سود فروش ۱۰ خودرو را برای دلالان تامین می‌کنند. سعید البته دلالان را مقصر اصلی چنین وضعیتی ندانسته و می‌گوید: دلالان از شرایط ایجاد شده توسط شرکتهای خودروساز استفاده می‌کنند. یعنی اگر عرضه خودرو به بازار از سوی خودروسازان قطع نمی‌شد امکان افزایش قیمت‌ها وجود نداشت. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این به برخی از این موارد اشاره کرده بودند. در این زمینه یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرده بود که افزایش شدید قیمت خودرو رانت‌های چند هزار میلیارد تومانی نصیب شبکه‌های رانتی خودروسازان کرده است.

موید حسینی صدر خواستار کاهش ۵۰ درصدی تعرفه واردات خودرو برای مهار قیمت‌ها در بازار شده اما در عین حال خاطرنشان کرده بود: مطمئنم شبکه سودجویی و رانت که به صورت غیر مستقیم در صنعت خودرو با قدرت مشغول کسب منافع خود هستند مانع از کاهش تعرفه‌ها خواهد شد.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام این وبلاگ وبلاگیست متفاوت، چون در آن از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا میشه. موضوع اصلی این وبلاگ sms و آهنگ و اخبارو فیلم و عکسه ولی موضوعات دیگه مثل vpnوساکس هم بعضی مواقع دیده میشه. ایشاالله خوشتون بیاد...فقط نظر یادتون نره در ضمن کپی کردن از مطالب این وبلاگ فقط با ذکر منبع مجازه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز دونی و آدرس mahdans.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com